پنجشنبه، خرداد ۲۰، ۱۳۸۹

هنرمند مجسمه ساز ارومیه ای از زندان آزاد شد

شهرداری ارومیه در پی بروز اختلاف در قرار داد ساخت تندیس میدان مادر با طرح شکایتی وی را روانه زندان کرده بودحسن نازلیان هنرمند مجسمه ساز ارومیه ای با شکایت شهرداری ارومیه محکوم به عودت ودیعه پرداختی شده بود بازداشت و بعد از یک هفته آزاد شد.
به گزارش آینانیوز، به دنبال عقد قراردادی بین این هنرمند و شهرداری ارومیه در زمان مدیریت سابق مقرر می شود تندیسی انتزاعی از مادر و فرزند به ارتفاع 7 متر در فلکه مادر نصب شود که به علت تاخیر در تحویل محل اجرای عملیات از جانب شهرداری و مصادف شدن با فصل بارندگی، پیمانکار طرح به دلیل عدم امکان اجرا، طرح را رها کرده و در کارگاه شخصی اش پیگیر ساخت تندیس می شود.
نازلیان در جریان عقد این قرارداد که رقم آن 14 میلیون تومان بود مبلغ 6میلیون و 500 هزار تومان دریافت می کند که بعد از اینکه با اخطار شهرداری مبنی بر اتمام کار مواجه می شود و اظهار می کند که در چنین شرایطی قادر به اتمام کار نیست اختلاف فیمابین بالا می گیرد و ادامه کار منجر به طرح شکایت از نامبرده و احضار به دادگاه و بازداشت پیمانکار می شود.
در جریان رسیدگی به پرونده این شکایت حسن نازلیان به دلیل امتناع از پرداخت ودیعه پرداختی و اظهار اینکه طبق قرارداد حاضر است کار را اتمام و تحویل نماید، روانه زندان می شود و بعد از تحمل 7 روز با پرداخت مبلغ مورد مطالبه شهرداری ارومیه آزاد می شود.
این هنرمند شهیر ارومیه سازنده سردیس های معروف فلکه مدرس(نیم تنه های شهریارو شهیدان رجایی، باهنر و مدرس) با ابراز گلایه از نوع برخورد با وی به آینانیوز گفت: در همه جای دنیا معمول است که هنرمندان را ارج می نهند اما در کشور ما اینچنین در نتیجه سوء مدیریت شهرداری سابق و عدم توجه به شرایط و روحیات هنری بنده محکوم و روانه زندان می شوم.
نازلیان ادامه داد: جالب است که آثار هنری علی رغم همه نقاط دنیا در ایران از طریق مناقصه خرید و فروش می شوند در حالیکه پیکره هایی را که هنرمندان مثلا در اروپا می سازند دولتمردان با بالاترین قیمت پیشنهادی و طی حراجی خریداری و در میادین شهر ها نصب می کنند.
این مجسمه ساز از طرح ناکام و ناتمام " نی قازان " یکی دیگر از آثار خود که قرار بود در یکی از نقاط شهر ارومیه نصب شود نیز خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه علی رغم تایید ضمنی مسئولین شهری وقت این نمادها که داوطلب شده بودم بدون دریافت ریالی دستمزد و تنها با دریافت هزینه تمام شده آنها را بسازم به بایگانی سپرده شده و فراموش شد.
گفته می شود حسن نازلیان هنرمند مجسمه ساز، به دنبال شکایت شهرداری ارومیه از وی به دلیل استنکاف از عودت ودیعه دریافتی در ازای ساخت مجسمه میدان مادر یکشنبه گذشته روانه زندان و بعد از یک هفته با پرداخت مبلغ مورد مطالبه آزاد شد.