دوشنبه، خرداد ۲۴، ۱۳۸۹

میخواهیم اسرائیل دوم را در منطقه بنیاد نهیم


مسئول سیاست خارجی کردستان عراق: رژیم صهیونیستی دمکراتیک‌ترين سيستم حکمراني در منطقه‌ را دارد و مقامات کردستان عراق نيز تلاش خواهند کرد کشوري همانند اين سرزمين بنياد نهند!
یک مقام بلندپايه‌ کردستان عراق، در اظهاراتي شرم‌آور، خواستار تشکيل اسرائيل دوم در سرزمين عراق شد.
به گزارش «تابناک»، پایگاه خبری روزنامه «آوینه» که در کردستان منتشر می‌شود، در خبری نوشت: «فلاح مصطفي»، مسئول روابط خارجي منطقه‌ کردستان عراق، در گفت‌وگو با «کليفورد مايو»، روزنامه‌نگار آمريکايي روزنامه‌ نيويورک تايمز، منطقه‌ کردستان عراق را اسرائيل دوم خواند.


این روزنامه‌ کردی که در شهر سليمانيه‌ منتشر می‌شود، در جديدترين شماره‌ خود، اظهارات جنجالی اين مقام بلندپايه‌ منطقه خودگردان کردستان عراق را منتشر کرده و به نقل از وی مدعی شده است: کردستان عراق هيچ مشکلي با دولت اسرائيل ندارد.
بنا بر این گزارش، بیان این سخنان از زبان یکی از مقامات ارشد منطقه خودگردان کردستان عراق، در حالی است که در روزهای اخیر، نه تنها مسلمانان بلکه در همه نقاط جهان، اعتراض‌های شدیدی به رژیم صهیونیستی به سبب حمله ناجوانمردانه‌اش به کاروان حامل کمک‌های انسانی به غزه موسوم به «کاروان آزادی» شده و بیان چنین سخنانی، آن هم از سوی مقام بلندپایه منطقه‌ای ـ که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند ـ بسیار تأسف بار است.

این گزارش می‌افزاید: مسئول روابط خارجي منطقه‌ کرستان عراق در ادامه‌ اظهارات خود مدعي شده‌ رژیم صهیونیستی دمکراتیک‌ترين سيستم حکمراني در منطقه‌ را دارد و مقامات کردستان عراق نيز تلاش خواهند کرد کشوري همانند اين سرزمين بنياد نهند!

هر چند از زمان شکل‌گیری منطقه خودمختار کردستان به سبب مراودات و همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی این منطقه با رژیم صهیونیستی انتقادات بسیاری از سوی احزاب اسلامگرا در کردستان و همچنین عراق متوجه حکومت اقلیم بوده است، اما تاکنون چنین بیان روشنی درباره شیفتگی مقامات یاد شده نسبت به رژیم صهیونیستی به کار نگرفته بودند.

گفته می‌شود، هم‌اکنون حدود صد هزار کرد ساکن سرزمین‌های اشغالی هستند و در منطقه اقلیم نیز نیروهای جاسوسی و امنیتی اسرائیلی به راحتی رفت‌وآمد می‌کنند.

۱ نظر:

elçin گفت...

sağ olun yaxşı bir yazı idi.