پنجشنبه، خرداد ۲۰، ۱۳۸۹

دنیا از سربازان ترک می ترسد

دنیا از سربازان ترک می ترسد


http://urmuiscileri.blogcu.com/ ·

اورمو ايشچيلري به نقل از آينا نيوز: ملیت و دفاع از وطن در قاموس ترک از اهمیت و جایگاه فوق العاده ای برخوردار است. کشور ترکیه از دیرباز به داشتن مردمانی دارای روحیه سلحشوری و شجاعت شهره است. این شجاعت به سبب خصوصیات خاص ژنتیکی و فرهنگ و تمدن ترک ها اثبات شده است و پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) روی سربازان کشور ترکیه که متحد این پیمان است حساب ویژه ای گشوده است. مشهور است که ترک ها در ماموریتهای نظامی این پیمان در نقاط مختلف جهان به عنوان نوک پیکان حملات انجام وظیفه می کنند. علت آنهم واضح است: ترک ها واژه ای به نام ترس را نمی شناسند، ادبیاتی که این مردم یاد گرفته اند یا پیروزی است یا مرگ در راه مبارزه و هیچ مماشات و مسامحه ای در جنگ را تاکنون تجربه نکرده اند.
همین ترک ها بودند که امپراطوری 1000 ساله بیزانس  را در اروپا ساقط کردند و به دنبال آن فصلی طویل از تاریخ سیاسی جهان بنام قرون وسطی به قعر فراموشی رفت. امپراطوری ای که به گمان خود رومی ها با سقوط قسطنطنیه پایان می پذیرفت و آنهم منوط بود به رفتن روح مقدس از این شهر.
سلطان محمد خلیفه آن زمان عثمانی در دوم آوریل 1453 با ارتشی بالغ بر 250 هزارنفر قسطنطنیه را 54 روز محاصره کرد. در آن زمان کنستانتین یازدهم امپراطور بیزانس بود. ظهر روز 29 می پیاده نظام عثمانی در حمله به سومین دروازه شهر موفق به گشایش آن شد.سلطان محمد به شهر وارد شد و نماز ظهر را در کلیسای قدیسه صوفیا به جای آورد و این کلیسا را مسجد ایاصوفیا نامید. نام قسطنطنیه را هم به اسلامبول(استانبول) یعنی پایتخت اسلام تغییر داد.
این، اتفاق کمی نبود و هژمونی بزرگترین امپراطوری تاریخ بشر در اروپا به مدد مجاهدت سربازان مسلمان ترک شکسته شد و اروپا را تا ابد در رعب و وحشت قدرت ترکها گذاشت.
فاتح تریم سرمربی تیم ملی ترکیه در یورو 2008  نیز بر همین قاعده تیمش را بست و بر اساس روحیات ذاتی بازیکنانش قدرتهای بزرگ فوتبال دنیا را به زانو درآورد. این مربی به شدت محبوب درپاسخ به سوال خبرنگاران در کنفرانس خبری بعد از یکی از بازیها که پرسیده بودند چطور با وجود هشت بازیکن مصدوم و محروم تیم ترکیه بازهم نتیجه می گیرد گفته بود: درکجای دنیا تیمی سراغ دارید که بازیکنان آن در زمین 14 کیلومتر بدوند؟
آری ترکیه حتی با بازیکنان نیمکت نشین خود نیز همواره اگر هم می باخت یک بازنده آبرومند بود و هیچ تیمی نبود در سطح اول دنیا که از رویارویی با سربازان ترک واهمه نداشته باشد.
اما رویکرد جدید کشور ترکیه در مناسبات بین المللی نیز از آندسته اتفاقاتی است که منحصر به خود این کشور است و نمونه مشابه ندارد. نخست وزیر اسلام گرای این کشور در نخستین لحظات شنیدن خبر جنایات رژیم صهیونیستی رودرروی رئیس این رژیم و در مقابل دوربینها ی تلویزیونی بدون رعایت آداب دیپلماتیک نشستهای سیاسی به پرخاش علیه شیمون پرز می پردازد و کشور اسرائیل را به سبب جنایاتی که علیه بشریت روا داشته به باد انتقاد می گیرد.
موضع گیری های ضد اسرائیلی اردوغان البته به همین جا ختم نمی شود. وی طلایه دار ارسال کمک به محاصره شدگان غزه است و در واکنش به جنایت غیرمتعارف اسرائیل در حمله به دوستداران حقوق بشر و امدادرسانان بین المللی به اسرائیل اعلان جنگ می کند.
اردوغان پارا از گلیم یک رئیس دولت نیز فراتر می گذارد و ضمن تماس با کاخ سفید دولتمردان آمریکا را از تصمیم انتحاری خود برای حضور در کشتی حامل کمک های مردمی به مصیبت زدگان فلسطینی غزه اعلام می کند. امریکا البته در پاسخ به او وی را به خویشتنداری و تجدیدنظر در تصمیمش فرامی خواند اما تصمیم اردوغان به پشتوانه حمایتهای مردم کشورش جدی است تا جائیکه اسرائیل را به واهمه می اندازد.
" اوزي ديان " معاون رييس ستاد ارتش مشترک ارتش رژيم صهيونيستي در سخناني تهديد آميز گفته است که اگر "رجب طيب اردوغان " نخست وزير ترکيه با ناوگان کشتي هاي آزادي براي شکستن محاصره غزه عازم اين منطقه شود، کشتي حامل او را غرق مي کنيم.
اگر قرار باشد کميته بين المللي حقيقت ياب در خصوص ناوگان آزادي بخواهد گزينه اي را به ما تحميل کند ما نيز خواهان محاکمه بين المللي اردوغان خواهيم شد.
این مسئول بلندپایه ارتش اسرائیل افزوده است: اگر رييس رژيم اسراييل بودم براي اردوغان روشن مي کردم که اگر به غزه بيايد سرنوشتش مانند شهروندان ترکيه همراه ناوگان کشتي هاي آزادي غزه خواهد بود.
این اظهارات بدون ساختار دیپلماتیک یک مقام صهیونیستی بی گمان از وجود سرآسیمه گی و وحشت در اردوگاه تروریسم دولتی اسرائیل خبر می دهد. نگرانی از ظهور شیر خفته بلوک جدیدی از دشمنان اسرائیل. بلوکی که این بار محوریت آن ایران نیست که تحت فشارهای بین المللی و زیر بار تحریم های غرب که البته سیاستهای ضد صهیونیستی بخشی از منشور حکومتی اش است، باشد. این کشور جدید  ترکیه است. کشوری مسلمان با تکیه بر اقتصاد توریسم، پشتوانه ای مردمی و سربازانی به شدت ملیت گرا و متعصب.
ترکیه برای اعلان جنگ با دنیا و البته جرقه زدن به خرمن انگیزه های خفته ضد استکباری و ضد صهیونیستی چیزی برای از دست دادن ندارد و با فراغ بال می تواند با توجه به موقعیت ژئوپلتیک و استراتژیک خود برای غرب شاخ و شانه بکشد.
دنیا به خوبی طعم بی رحمی سربازان ترک را در گذشته کشیده و زخم هایی که بر پیکر دارد هنوز تازه و هشدار دهنده می نماید. هیچ راهی نمی ماند جز سازش با این قدرت بلامنازع ساختارشکن  و دعوت از رژیم صهیونیستی برای رعایت قواعد دیپلماتیک و کنوانسیونهای بین المللی. دنیا از سربازان ترک می ترسد؛ این یک واقعیت تلخ برای اروپا و اسرائیل است
 

هیچ نظری موجود نیست: