سه‌شنبه، تیر ۰۱، ۱۳۸۹

يك توضيح از آقاي شريعتمداري


به بهانه نوشته آقاي تاج زاده تحت عنوان پدر مادر ما بازهم متهميم و عذر خواهي ايشان بابت اقدامات انجام شده در اوايل انقلاب بر عليه حزب خلق مسلمان و مرجعيت مرحوم آيت اله شريعتمداري مقاله اي با عنوان واقعيت حركت خلق مسلمان چه بود؟ انتشار يافت كه در پايان آن سوالاتي مطرح شده بود. آقاي حسن شريعتمداري فرزند آيت اله شريعتمداري و از موسسين حزب خلق مسلمان در جواب سوالات مطرح شده پاسخي ارسال كرده اند كه جهت اطلاع خوانندگان در اينجا درج ميشود. لكن توضيحاً عرض مي نمايد نه درج جواب ايشان و نه درج مقاله فوق الشرح به معناي همراهي يا هم رايي با هيچ جريان سياسي نيست بلكه مقصد تنها روشن نمودن برخي زواياي تاريخ بعد از انقلاب بوده است- اورمولو تايماز-
متن توضيح ارسالي آقاي شريعتمداري:
من نسبت به اداره حزب در اروميه اطلاعات ندارم . ولي جناب آقاي فوزي شخصي نيكوكار و خوشنام بود و نماينده مرحوم پدرم در آذربايجان غربي بود. از لحاظ مالي شاخه هاي حزب مستقل بودند و هر شاخه خود با گرفتن حق عضويت و قبول هديه تامين مي شد.
 در تبريز11نفر را درخيابان كشتند . 2نفر (مرحوم دكتر رستم خاني و حجت الاسلام ايراني را سيد حسن موسوي - از اصلاح طلبان فعلي – به حكم دادگاه انقلاب اعدام كرد . و 5نفر افسر نيروي هوايي را ظاهراً به جرم شركت در كودتاي نوژه ولي در اصل براي پشتيباني از خلق مسلمان اعدام كردند. از تلفات حزب در اروميه اطلاعات در دست نيست.
آيت اله شريعتمداري در اداره حزب مطلقاً شركت نداشتند ولي اعضاي موسسان حزب را تاييد مي كردند. حزب هم از نظر ايشان پشتيباني مي كرد .
 من و ساير سران حزب (آنها كه جانشان در خطر بود ) پس از چند ماه زندگي مخفي هر كدام به طرزي از ايران خارج شديم . چون حزب معتقد به برخورد خشونت آميز و مبارزه مسلحانه نبود دفتر خود را تعطيل اعلام كرد، زيرابا اشغال آنها توسط نيروهاي حكومتي راهي به جز فعاليت مخفي نبود، كه ما با آن مخالف بوديم .
در مورد وضع مالي بنده و فاميل :
مرحوم پدرم از هنگامي كه من اطلاع دارم وجوهات را به مصرف شخصي نمي رساند. و چون پدرشان تاجر بود و ارث به او رسيده بود مال پدري را به چند نفر تاجر سپرده بود و از محل در آمد آن زندگي ساده اي داشت . من و برادرم نيز از ابتدا كار كرديم و شايد تنها پسر آيت اله باشم كه با اتكا به تحصيلات و توان خود زندگي متوسطي دارم . از مال دنيا هم اين حكومت هرچه گشت چيزي نجست تا ببرد . اخيراً در كتابي سرتا پا جعل 1600متر زمين و 70منزل و 140مغازه به ايت اله شريعتمداري نسبت داده كه دروغ است زيرا با توجه به اينكه مال شخصي پدرم طي حكم دادگاه از مصادره مستثنا شده كه قاعدتاً بايد به وارث مي رسيد . چيزي كه ميدانيم وجود خارجي نداشته و دروغ محض است .
حزب خلق مسلمان اكنون فعاليتي در هيچ جا ندارد . مراكز متعدد تبليغي و خيريه متعلق به پدرم مانند موسسه دارالتبليغ اسلامي ، چاپخانه ، انتشارات ، مجله پيام شادي و نسل نو ، بيمارستان و ... همه مصادره شد وبه تصرف حكومت در آمد .  

هیچ نظری موجود نیست: