پنجشنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۸۹

مسلموني حرف بزن!


اواخر دوران كودكي و اوايل نوجواني من مصادف شد با سقوط پهلوي ها و شروع درگيري هاي كردستان و جنگ 8ساله عراق ، كساني كه آن روزها را به ياد مي آورند خوب ميدانند كه همه چيز كوپني و با صف هاي طولاني همراه بود . از صف سيگار و دستمال كاغذي گرفته تا نان و بنزين و گوشت. در آن سال ها همسايه تخسي داشتيم كه هر وقت كه يكي از اقلام ضرور يا غير ضرور زندگي پخش ميشد و صف هم طولاني بود ، با استفاده از صحبت به زبان شيرين فارسي !!! يا اصلا در صف نمي ايستاد و يا كمتر معطل ميشد و هميشه به من و دوستانم ميگفت : اگه فارسي حرف بزني چون نمي تونن جوابت رو بدن زودتر راهت مي اندازن تا از نحسي صحبت به فارسي راحت بشن ! بعضي ها هم مي گفتند اين نشانه مهمان نوازي ما ترك ها است كه از زور ادب بيش از حد به سيم آخر بي ادبي زده ايم كه دشمن را نكو و دوست را خوار مي شماريم . به هر روي ديپلم را گرفتم و از دانشگاه قبول شدم و به تبريز رفتم . در تبريز هم ديدم كه داستان به نوعي ديگر و در قالب و رنگ و نوع ديگري همانجا هم برقرار است. اما وقتي فارغ التحصيل شدم و سربازي رفتم و بعدها براي كار و يا مسائل ديگر پايم به تهران و كرمانشاه و شمال و اصفهان و جاهاي ديگر باز شد ديدم قصه اصلا طور ديگري است و داستان و قهرمان هاي داستان به كل ، يك طور ديگر هستند . تهراني ها كه ماشا الله كارخانه توليد جوك برعليه ترك ها هستند . در اصفهان و نجف آباد و اون ورها به ترك ها نان نمي فروشند . شماليها وقتي مي بينند تركي حرف مي زني مي فرمايند : مسلموني حرف بزن ما هم بفهميم !و صد ها و هزار ها رفتار تحقير آميز و تبعيض هاي باور نكردني كه هم وطنان من ، آنها كه در فارسستان زندگي كرده اند بهتر از من ميدانند كه چه ها اتفاق  مي افتد. اگر دوستاني هستند كه فكر مي كنند من دروغ مي گويم يا سياه نمايي مي كنم يا زيادي قضيه رو بزرگش كردم لطفا همين قضيه بازي پرسپوليس و تراكتور سازي آزربايجان را يك مروري بفرمايند . اون از شعارها يا بهتر بگويم فحش هاي نژاد پرستانه آرياييها در ميدان ورزش و آن هم از مهمان نوازي نيروي محترم انتظامي و آن هم دروغ ها و جو سازيهاي تلوزيون و رسانه هاي نوشتاري و مجازي و غيره و آن هم محكمه عدل انظباطي كه مهمان را از بازي همراه با تماشاچي در خانه محروم مي كند. حالا شما هي بگوييد فردوسي گور به گور شده بيخود گفته هنر نزد ايرانيان (فارس ها ) است و بس !حالا شما حرف منو باور نكن و بگو ما همه با هم برابريم شما رگ پان تركيتون زده بالا! حتي بعضي مي توانند هي بگويند آزربايجان سر ايران است . مگه تن بدون سر ميشه ! اما من هيچ جوابي به شما ندارم بگويم جز آنكه بگويم: عمو قسم تو را باور كنم يا دم خروس را ! به خدا برادر بزرگوار كه عينك بي خيالي و من نديدم و نميدونم رو به چشمت زدي و يا در جبهه شكوهمند بي طرفي پنهان شده اي ، به خدا قسم خانه از پاي بست ويران است . فقط مواظب باشيد در زير آوار خرابي اين ديوار، شما بازنده نهايي نشويد . والا ملت بزرگ ترك يك روزي جوابي به اين همه كج روي خواهد داد كه واويلا ! آن روز مي ترسم آن عينك معجزه آسا وآن سپر محكم و آن قسم هاي از ته دل به كارتان نيايد. ديگر عرضي نيست جز آرزوي سلامت عاجل براي چشم و گوش و ...براي  بعضي ها !!!

۲ نظر:

ali گفت...

شكايت هواداران تراكتور به فيفا

ما از سازمان بین المللی فیفا كه بشدت به این مساله تبعیض نژادی در فوتبال حساس است شكایت می كنیم. مطمئن باشید اینبار جواب خواهیم گرفت. لطفا این مطلب را در وبسایت یا ... بشدت تبلیغ و برای تعداد شكایات بیشتر، هواداران زیادی را جلب كنید. این مطلب را ایمیل كنید. با توجه به بی نتیجه ماندن اعتراضات هواداران تیم تیراختورسازی آذربایجان در رابطه با تبعیض و بی عدالتی مسئولان لیگ برتر ایران، عده ای از هواداران تیراختور تصمیم گرفتند تا با نوشتند نامه و طومار اعتراضی به فیفا به زبان انگلیسی، فیفا را از این طریق به این ناعدالتی آگاه كرده تا بر ایران فشار آورد. مطمئنا با همكاری شما هواداران عزیز تیراختور ما خواهیم توانست با این اعتراض به نتیجه برسیم. لطفا وارد لینكی كه در زیر آمده شده، نام، ایمیل و موضوع را پر كرده و فقط متن انگلیسی (بدون ترجمه فارسی) را در كادر مربوطه پر كنید و با نوشتن كد امنیت، سابمیت را بزنید.
براي راهنمايي به http://www.nazar-sanji.blogfa.com/post-29.aspx مراجعه فرمايي

ناشناس گفت...

به شما در اصفهان نان فروخته نشد؟؟ آخه برادر یه چیزی بگو بگنجه؟ من اصفهانی هستم. تو محله خود ما ترک زندگی می کنه. خانمش شدیدا لهجه هم داره. حتی به یهود و بهایی هم نان فروخته میشه. اگه می خوای مظلوم نمایی کنی یه چیز منطقی تر پیدا کن. تو شمال ترکی حرف زدی طرف نفهمیده فکر کرده داری انگلیسی یا فرانسه یا چیزی شبیه اون حرف میزنی. آخه شما که میری یه منطقه غیرترک زبان دیگه چرا ترکی حرف میزنی؟
اون تماشاچی های تهرانی ... خوردند به ترکها توهین کردند. شما هم نگو توهین آریایی ها به ترکها. بهتره بگی توهین یه مشت بی شعور تهرانی.