سه‌شنبه، تیر ۲۹، ۱۳۸۹

700میلیارد تومان مطالبات بانکهای آذربایجان غربی؛300 میلیارد در اختیار چند نفر!



با پیگیریهای مسئولین انتظار است در آینده فریاد امنیت سرمایه گذاری بدهکاران دانه درشت گوش فلک را کر کند!با وجود اتخاذ شرایط دشوار برای اخذ وام مردم عادی از سوی بانکهای دولتی ، خبرهای رسیده حاکی از طلب 700میلیاردی بانکها از وام گیرندگان طرح های صنعتی است.
به گزارش آینانیوز، بر اساس این شنیده ها چیزی در حدود 300 میلیارد تومان از این معوقات در اختیار چند نفر انگشت شمار خاص است که بانکها از وصول طلب شان عاجز مانده اند.
نزدیک به 700 میلیارد تومان پول که از طریق سیستم بانکی در استان آذربایجان غربی به بهانه سرمایه گذاری در اختیار افرادی قرار داده شده که مطالبات معوق بانک ها بوده و حدود نصف این مبلغ مربوط به چند نفر انگشت شمار در ارومیه می باشد که جهت سرمایه گذاری در بخش صنعت از بانکها تسهیلات اخذ ولی از بازپرداخت آن خودداری می نمایند.

گفته می شود این رقم بدهی  بعنوان معوقات بازپرداخت طلبکاران دانه درشت بانکی مطرح است و اصل وام اخذ شده که سررسید بخش اعظمی از آنها نیز هنوز نرسیده به مراتب فراتر از این میزان است.
اگر میزان هزینه اشتغال در بخش صنعت را حدود 30 میلیون تومان محاسبه کنیم با این مبلغ باید 10,023 نفر بیکار در بخش صنعت ارومیه مشغول به کار می شدند در صورتیکه عملا چنین چیزی هرگز محقق نشده است.
درصورتیکه وقتی فردی با عقب افتادن چند قسط وام چند میلیون تومانی اش با آبروریزی مورد مواخذه قرار می گیرد چگونه است که صدها میلیارد تومان از پول بیت المال که فقط برای ایجاد اشتغال صنعتی به چند نفر انگشت شمار پرداخت شده مورد مواخذه قرار نمی گیرند؟ چه کسانی پشت پرده از این افراد حمایت می کنند؟ در حالی که دولت محترم قول داده اسامی این افراد را اعلام و با استفاده از ابزارهای قانونی نسبت به برگرداندن حق بیت المال تلاش صورت گیرد و با لحاظ این نکته که در صورت این مبلغ به بخش تولید باعث توسعه و شکوفایی استان و از طرف دیگر حل معضل بیکاری می گردد . از استاندار مردمی و فعال انتظار است بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند تا کسانی که با حمایت افراد در سنوات قبل منافع خود را به منافع مردم ترجیح داده اند حقوق ملت را به بیت المال برگردانند .
به نظر می رسد در صورت پیگیری برخی باندهای قدرت که در این قضایا منافع دارند یا مدیون این افراد خاصی می باشد فریاد عدم امنیت برای سرمایه گذاران را سر دهند در حالی که یکی از گلایه های جدی صاحبان صنایع و سرمایه گذاران وجود تبعیض در دادن امکانات و تسهیلات از طرف دولت می باشد .
آینانیوز فعلاً از اعلام اسامی این افراد و اینکه چه کسانی در پشت از آنها حمایت می کنند خودداری می کند تا مراجع قانونی به دور از تنش مسائل را پیگیری نمایند .
منبع:آينانيوز

هیچ نظری موجود نیست: