سه‌شنبه، مرداد ۰۵، ۱۳۸۹

پژاك لا گوروش

Pejak-la görüş!
گوناذپورت: آذربایجان تورک میللتی‌نین چاغداش میللی حرکاتینین آز مدتده بؤیوک باشاری‌لار قازانجینین بیر، بلکه ان اهمیتلی سببی ده اونون دئموکراتیک اولماسی، بئین الخالق حقوق نورما‌لارینا اویغونلوغودور.
 
 
تئهرانداکی فارس حاکیمیتی و اونون آلتئرناتیو‌لری بو ده یری آنلادیق‌لارینا گؤره‌دیر کی، چئشیت‌لی واسطه و حیلگرانه سیاست‌لرله، بیر یاندان بو کسرلی سلاحی الیمیزدن آلماغا چالیشیر، بیر یان‌دان دا بیزی رئژیم داعواسینین قویروغونا باغلاماق ایستییر. آیاغا قالخمیش بیر میللتی زورلا سیندیرماق، باسقی‌لارلا ازمک مومکون اولماییب، اولسا دا گئچیجی صیفتینی داشیمیش‌دیر.
 
هله، یوکسک قابیلیتی‌لی آذربایجان تورکونون، سیاسی گئچمیشی و جانانه مقاومتی‌نین بوتون هوجوم‌لاری عقل قالخانی ایله سوواجاغی گون کیمی آیدین‌دیر. گئچن 20 ایلده اوزریمیزدکی باسقیلارنین، آسدی-کسدی سیاست‌لری‌نین قارشی‌سیندا، گنج‌لریمیزین گؤستردیگی دیرنیش بو ایددعانین بیر ثبوتودور. اؤزل‌لیکله سون آیلاردا توتولان سویداش‌لاریمیزین، سینما‌دان- قیریلما‌دان  قول‌لارین‌داکی زنجیرلری چئینییه‌رک قیرا‌جاق‌لاری، ظالم حاکیمیتین یوخوسونو قاچیرمیش. اونا گؤره‌ده، چئشیت‌لی شایعه‌لر یایا‌راق، پسیکولوژیک باسقی‌لاری سیناماغا اوز دؤندرمیش‌دیر.
 
اللرینده اولان بوتون ایمکان‌لارا باخمییا‌راق، بیرئی و توپلومون سوسیودورومونو دقتله آراشدیرما‌لارینا باخمییا‌راق، گئچن 100 ایلده میللتیمیزین باشینا گتیردیک‌لری حاق‌سیزلیق‌لارین یاراتدیغی مقاومت گوجونو اؤلچمک‌دن عاجیزدیرلر. آما بیر شئیی آنلامیش‌لار، فردلر چتین‌لیک‌لره دوشمه‌دن اؤنجه چکینسه‌لر ده، توشلاشدیق‌دان سونرا آشیلاجاغینین یولونو تاپیپ آشدیق‌لارینا گؤره روحاً یوکسلیرلر. باشقا ایفاده ایله، زیندان‌لاردا چکیلن آجی‌لاری اینکار ائتممکله بیرلیکده، چکیلرکن آغیرلیغینین ایتیریلمه‌سی فلسفه‌سی اینکار ائدیلمزدیر. بو ایسه، اینسان‌لاریمیزین پسیکولوژی‌سینده موثبت تأثیر قویدوغونا گؤره سوسیوپسیکولوژسینی ده یوکسل‌دیر. اؤزل‌لیکله، زین‌دان خاریجین‌دکی قوه‌لرین آردیجیل مودافعه‌سی بو دیرنیش و یوکسلیشی زیروه‌یه چات‌دیرا‌راق قورتولوش گونونو یاخینلاشدیریر.
اونون اوچون‌دور کی، فارس حاکیمیتی یئنی مئتودلارلا، پسیکولوژیک اویغولاما‌لارلا، صف‌لریمیزی آییرماغا و ایچیمیزده گرگین‌لیک یاراتماغا چالیشماقدا‌دیر.
 
سایین رضا بی تورک ون یازی‌سینی اوخورکن، بیر چوخ دیرلی فیکیرلرینه قوشولماقلا بیرلیکده، هر هانسی بیر آذربایجانلینین و یا آذربایجان تشکیلاتینین “پژاک” لا گؤروشمه شایعه‌سینی ده بو کاتاگوریده گؤرورم. اؤزل‌لیکله، سون زامان‌لار توتولان‌لارین بیر بؤلومونو چوخ‌دان تانیدیغیما گؤره، اونلارین میللی حاق‌لاریمیزی ان یوموشاق فورماسیندا و تام دموکراتیک اصول‌لارا دایانا‌راق، حتی آنایاسا چرچیوه‌سینده ایستدیک‌لرینی بیلدیگیمه گؤره بو شایعه‌لره قطعیتله اینانماماقدایام. همن آرتیرما‌لییام کی “ شایعنی دوشمن سالار، دوست یایار”. آتا‌لاریمیزین بو سؤزونو اونوتمویاق” سؤزو آت یئره اؤزو گؤیرر.
 
قالدی کی، راسیزمین بویوندوروغو آلتیندا اینله‌ین میللتیمیزین آییلمیش جاوان‌لارینین حیسسیاتینی نظرده آلا‌راق، بو شایعنی ائشیدن‌دن سونرا، داخیل و خاریجده آدی چکیلن قوروم و فردلرله ایلیشکییه گئچه‌رک آراشدیردیم. بو اینسان‌لار و قورومون، بئله بیر گؤروشده اولمادیق‌لارینی اؤز آغیزلارین‌دان ائشیتدیم. حتی، سهند توپ مئیدانین‌داکی معلوم اولایدا، او 2- 3 نفرین یاراتدیغی حادثه ایله‌ده ایلیشکی‌لری‌نین اولمادیغی آیدینلاشمیش‌دیر.
 
کورد دسته‌لری‌نین آشیری شووینیست ترکیبی، اؤزل‌لیکله ایراق-این شومالین‌داکی آشیری جریانین بو گولونج ایددئا‌لارا آرخا چیخماسی، البت‌کی میللتیمیزی تئدیرگین ائدیر. بونون یانیندا گئچمیشده اورمودا باش وئرن‌لری و او بؤلگه‌نین آجی تاریخی، آرا قاریشان زامان‌لار کورد هوجوم‌لارینین تورک اینسانینین مال و جانینا قییماسینی درین‌دن بیلن سایین رضا بی تورک کیمی گنج‌لریمیزین نیگاران‌چی‌لیغی یئرسیز دئییل‌دیر. اؤزل‌لیکله بو دسته‌لرین آشیری تبلیغاتی و توپ‌راق ایدعا‌لارینی گؤسترن خریته‌لری‌نین ییغیشما‌دان اؤنجه، بعضی آذربایجان‌لی شخص و قوروم‌لارین اونلارلا ایش بیر‌لیگینه گئتمه‌سی “ آغاجی ایچین‌دن قورد یییر” مثالینا بنزدیگینه گؤره دوروم دیرلندیریلیر. بو اینسان‌لارین و بعضی تشکیلات‌لاریمیزین “ اساس دوشمنیمیز فارس شووینیزمی‌دیر، باشقا خالق‌لارلا دوروشا‌راق غئیری فارس میلله‌لرین گوجونو آزالتمامالیییق” تبلیغاتی، پروبلمی داها دا سیخ دویونلییر. بو تبلیغاتی آپاران‌لار بیله‌رک و یا بیلمییه‌رک یانلیش چیزگیده یئریدیک‌لرینه گؤره، اوریی یانان گنج‌لریمیزی دا ها قوشقولاندیریر. چونکی، میللت‌لر آراسیندا گرگین‌لیک یاراندیقجا فارس عیرق‌چی‌لارینین ایشینه یارایاجاغی آیدین اولدوغو کیمی بو گرگین‌لیگی یارا‌دان‌لارین دا کیم اولدوغو گون کیمی آیدین‌دیر. سببکاری دانلاماق یئرینه اؤز میللتمیزه آرخا چئویرمیین بؤیوک زیان‌لاری ایندی‌دن اؤلچولمه‌لی و اونلارین اؤنونون آلینماسی اوچون تدبیرلر گؤرولمه‌لی‌دیر.
 
تاریخی دوزگون دیرلندیرمه سک، حادثه‌لری دوزگون ترزیده اؤلچمسک، باشیمیزی قارا قویلاییب خیالات قانادلاری ایله اوچارساق باشیمیزین بلاسی بؤیوک اولا‌جاق‌دیر. بوگون، تئهران بو شایعه‌لرله قول‌لاریمیزا ووردوغو زنجیره حاق قازاندیرماغا چالیشدیغی کیمی، صاباح، ایکی عیرق‌چی منگنه‌نین ایچینده سیخیشا‌راق قانیمیزی سو کیمی آخیدا‌جاق‌لار. یوگوسلاویا‌داکی صیرب عیرقچیلیغی‌نین یاراتدیغی دوننکی فاجعه صاباح باشیمیزا گلمه‌سین دییه، میللتین، اؤزونو مدافعه ائتمه‌یه حاضیر‌لاشماق‌دان باشقا چاره‌سی یوخ‌دور.
 
  25.07.2010
 



http://www.gunazport.com/site/images/stories/soru2.jpgگوناذپورت: در عرصه حرکت ملی آذربایجان عدم درک صحیح و شناخت نادرست از منافع ملی مساله مهمی است که بدلیل استراتژی غلط و تاکتیکهای اشتباه آثار سوء و لطمات زیادی را بر پیکره آذربایجان وارد می کند.


مباحث تئوریک در فضای پرتنش حرکت ملی که بسیاری از نیروهای کاردان و باتجربه را به خانه نشینی مجبور کرده است و در فقدان تئوری پردازانی که با اشراف بر منافع ملی و با تاکید بر واقعیت گرایی و پرهیز از آرمان گرایی تئوری پردازی می کردند و نتایج مطلوبی را عاید حرکت ملی می شد، اکنون هرکسی از راه میرسد فقط با اصطلاحات غلیظ تورکی و منش و صفتی مرشد و بچه مرشدگونه نسخه ایی برای این ملت مظلوم میپیچد و در خوشبینانه ترین حالت آنقدر گرفتار نظریات اندیشمندان بزرگ جهان می شود که از اصل غافل شده و تصوری مملو از آرزوهای ذهنی اش را متصور می شود. به ندرت می توان نمونه هایی را در حرکت ملی آذربایجان یافت که با کار میدانی و یا با دستاوردهای اطلاعاتی مباحثی را مطرح کنند، آنچه که هست بیشتر تصورات و آرزوهاست که در ذهن پرورش یافته اند و اگر ناامید و افسرده نکنند به بیراهه میروند.
غرض از این مقدمه انتقادی اینست که اخباری مبنی بر اینکه برخی از فعالان حرکت ملی در داخل ایران و خارج از ایران که اتفاقا در بازداشتهای سالهای اخیر نیز بازداشت بوده اند و عمدتا از یک منبع فکری تغذیه میشوند و از نیروهای لایه دوم یک گروه خاص سیاسی محسوب میشوند، در کشور عراق دیداری با برخی از سران گروهک تروریستی پ.ژ.ا.ک داشته اند. ماهیت پژاک بر تمامی فعالان راستین و آگاه حرکت ملی روشن است و اینکه اکراد افراطی تنها هدفی که دارند تشکیل دولت مستقل از طریق اشغال نرم و تدریجی اراضی آذربایجان است. نمیدانم چه بر سر برخی از فعالان آمده است که راه نجات آذربایجان را در دیدار با دشمنان قسم خورده آذربایجان میدانند.
آیا این فعالان معنی خاک و سرزمین را میدانند؟ آیا اینان بطور میدانی و از نزدیک با مساله غرب آذربایجان برخورد نموده اند؟ آیا در نزد ایشان باید از خاک گذشت تا فقط تبریز برای آذربایجان باقی باشد و بس؟ آیا اینان فریاد نفرت تروریسم کرد از تورکها را نمی شنوند؟ آیا جنگ نقده و قتل عام های اوایل انقلاب ۵۷ را فراموش کرده اند؟ آیا فراموش کرده اند که شیخ عبیدالله با هجوم بر نواحی غربی آذربایجان چه جنایاتی را آفرید و تورک کشی های سیمیتقو و بارزانی ها را فراموش کرده اند؟ آیا تلاشهای جبهه منحله کرد را فراموش کرده اند که با تلاشهای افراد ضد تورک همچون بها الدین ادب ملعون و رمضان زاده و … برای اینکه در شورای شهر اورمیه و نقده و سلماس یک کرد را وارد کنند حاضر می شدند میلیونها تومان صرف کنند تا انگ جاش بودن را پاک نمایند و از غافله سردمداران اشغال نرم اراضی غربی آذربایجان عقب نمانند. و یا شیطنت های معنی دار روزنامه ها و اهل قلم کردی مبنی بر اطلاق نام کردستان بر استان آذربایجان غربی از ایلام تا چالدران که اکنون تبدیل به ذهنیت آنها شده است را نمی بینید؟ آیا خیل شهدا آنان را وادار به تفکر نمیکند؟ آیا از برنامه های بلند مدت دول بزرگ در منطقه آگاهی دارند؟ آیا قادرند آینده شمال عراق را متصور شوند؟ و صدها سوال دیگر که باید آندسته از فعالان که طرفدار برقراری ارتباط با تروریسم کرد هستند باید پاسخگو باشند. اساسا ارتباط بخشی از حرکت ملی با گروهکهای تروریستی اعم از اکراد یا غیره به چه معنا میتواند باشد؟
زمانیکه برخی از تشکلها و گروهها و فعالان حرکت ملی در محکومیت دولتهای ترکیه و ایران در مورد سرکوبی گروهکهای تروریستی پ.ک.ک و پژاک مشترکا بیانیه میدادند و ابراز انزجار میکردند باید فعالان راستین حرکت ملی فکر چنین روزها و دیدارهایی را نیز متصور میشدند.
بحث دیدار با پژاک علاوه بر اینکه تماما بر علیه منافع ملت آذربایجان است بلکه نوعی دهن کجی به فعالان حرکت ملی در غرب آذربایجان است که اکنون رودرروی سیاست مهار قومی و سیاستهای اشغال نرم غرب آذربایجان ایستاده اند تا خاک آذربایجان اسیر دست دشمنان قدیمی اش نشود.
بنده مخالف رایزنی یا توافق و تفاهم نیستم اما مخالف هرگونه ارتباط با جریانها، گروهها و افرادی هستم که امتحان خود در مورد آذربایجان را داده اند و مردود شده اند. اصلا نمیتوانم تصور کنم که با مدعیان ارضی آذربایجان دور یک میز چای و نوشابه صرف کنم.
عقلای هر قوم مناسبترین گزینه برای گفتگو و گفتمان هستند، عقلا آن کسانی هستند که تنها برای سعادت بشر و برای صلح و همزیستی مسالمت آمیز تلاش می کنند نه آنهایی که هرکدام المی افراشته اند و از هر اقدامی برای رسیدن به مقصود خود بهره میگیرند. چگونه می توان با قاتلان مردم غرب آذربایجان و با قاچاقچیان انسان و قاچاقچیان اسلحه و مواد مخدر در مورد سعادت ملتهای تورک و کرد به مذاکره یا صحبت نشست؟
بهرحال بنده بنا بر وظیفه ژورنالیستی خود و بعنوان فرزند حاک پاک آذربایجان بر خود وظیفه دیدم تا این مساله مهم را با فعالان راستین حرکت ملی در میان گذارم، باشد که برخی از دوستان از من دلگیر شوند، اما اعتقاد دارم در راه مبارزه نباید دچار خودسانسوری شویم که این از آفتهای بزرگ محسوب می شود که آثار سهمناک آن بعد از چند سال بروز خواهد کرد.

رضا تورک

هیچ نظری موجود نیست: