جمعه، آبان ۰۷، ۱۳۸۹

سخنراني قاضي پور در مجلس

 نادر قاضي‌پور در نطق ميان دستور  يكشنبه در اعتراض به طرح هدفمند كردن يارانه ها گفت: به خدا قسم اين ملت از شما روي گردان خواهد شد.
وي در جاي ديگر از نطق خود اظهار داشت: اگر دولت بودجه مناسب مترو و ساير بخشها را به موقع در اختيار شهرداري تهران قرار دهد، شاهد پايتختي در خور امت اسلامي خواهيم بود.
وي در ادامه ضمن اشاره به مشكلات حوزه‌ي انتخابيه خود نيز، خواستار عملي شدن وعده‌هاي داده شده در 3 سفر استاني استان آذربايجان غربي شد و گفت: به وزير صنايع و معادن عنوان مي‌كنم شما چند سال است كه وعده تاسيس نمايندگي توليدات سايپا را به مردم اروميه داده‌ايد اما چرا خبري از عملياتي‌شدن آن نيست؟
وي همچنين در نطق خود خطاب به وزير راه و ترابري گفت: به راه آهن اروميه و كمربندي شرق اروميه به طول 77 كيلومتر و احداث اتوبان در بين شهرهاي استان و توسعه حمل و نقل هوايي و ايجاد خطوط هوايي خارجي به مبدا فرودگاه اروميه توجه كرده و آنها را اجرايي كنيد.
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس در ادامه استان آذربايجان غربي را تنها استان ترانزيتي ايران در رابطه با تجارت با تركيه و اروپا دانست و گفت: اگر حقوق قانوني اين استان در اين موضوع توسط دولت رعايت شود، فضاي اشتغال زايي در استان افزايش مي‌يابيد.
وي از وزراي بازرگاني، جهاد كشاورزي و اقتصاد و دارايي درخواست كرد به وضع كشاورزان اروميه اهتمام كنند و در ادامه تصريح كرد: وزير بازرگاني! شما با وارد كردن ميوه از خارج و با عدم تضمين خريد محصولات كشاورزي و عدم پشتيباني مالي و اعتباري صنايع وابسته به كشاورزي، كشاورزان و باغداران ما را به خاك سياه مي‌نشانيد.
قاضي پور با اشاره به مزيت كشاورزي و صنايع تبديلي و شرايط تجارت مرزي با كشورهاي مرزي استان غريب آذربايجان غربي گفت: با توجه به اين مزيت‌ها، اين استان مي‌تواند بيش از صد هزار شغل جديد و آبرومند براي مردم شريف خود ايجاد كند. خواهشمند است در راستاي اين مشكل كهنه ما توجه بيشتري كنيد.
اين نماينده‌ي مجلس خطاب به وزير جهاد كشاورزي نيز گفت: تا كي محصولات كشاورزي مردم اروميه و استان آذربايجان غربي بايد به قيمت ناچيز از كشاورزان خريداري شود و به قيمت گزاف فروخته شود و اين درد مستمر را تا كي بايد فرياد بكشيم؟
قاضي پور از وزير كار و امور اجتماعي درباره‌ي افزايش سياستهاي حمايت متوازن از كارگران و كارفرمايان نيز خواست كه براي مبارزه عملي با رشد بيكاري استان دست به كار شوند.
وي افزود: اگر موج بيكاري در اين فضاي سخت حذف يارانه‌ها مهار نشود، مردم از مسولان روي مي‌گردانند و دولتي كه پشتوانه‌ي مردمي نداشته باشند، نمي‌تواند فعاليت كند.
وي ادامه داد: از سعيد لو رييس سازمان تربيت بدني و رييس فدراسيون فوتبال مي‌خواهم نسبت به تيم تراكتور سازي منصفانه و بي‌طرفانه قضاوت كند. تيم‌ تراكتور آذربايجان مورد حمايت همه‌ي جوانان و ورزش دوستان آذربايجان است و مردم و نمايندگان آنها در مجلس شوراي اسلامي به خصوص نمايندگان تبريز قهرمان ومياندوآب تحمل اجحاف به اين تيم با قابليت و پرطرفدار را ندارند و مديران ورزشي از برخورداري يك بام و دو هوا در باره‌ي تيمهاي ورزشي بپرهيزند.
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس از حاجي بابايي، وزير آموزش و پرورش نيز درخواست كرد به وضعيت معيشتي فرهنگيان شهرستان اروميه و مدارس توجه كند. مدارس شهرستان اروميه در دو شيفت و با تراكم دانش آموزان و استيجاري بودن، مقام اول كشور را دارد و علي‌رغم شايعه‌هاي داده شده، حقوق بازنشستگان و اضافه كاري معلمان و بودجه تاسيس مدارس با تاخير چند ماهه هنوز پرداخت نشده است.